10.1.2007

Unet

Mulla on selvästi meneillään unijakso. Neän joka yö mitä ihmeellisimpiä unisettejä, joita aamulla muistelen hämmentyneenä.

Olen huomannut, että tv-sarjoilla on vaikutusta siihen, mitä unta näen. Eräänä yönä näin unessa olevani raskaana. Tai näin oletin, koska mulla oli valtavan kokoinen vatsa. Mitään potkuja ei tosin tuntunut, synnytyksestä ei puhuttu eikä isästäkään ollut tietoa. Herätessäni tajusin, etten ollutkaan raskaana (edes unissani) vaan vatsassani oli ollut 15kg:n kasvain - kuten sillä naisella Dr.House tv-sarjassa edellisenä iltana.

Toisessa unessa olin pelastamassa sisartani Lontoon parlamenttitalosta. Ei mitään hajua, miksi sisko oli joutunut sinne, mutta pois se oli saatava. Pako onnistui ja jatkoimme matkaa vanhalla Volvon rämällä. Yhtäkkiä olimmekin sillä samalla autolla San Franciscossa ajelemassa jyrkkiä katuja pitkin. Tulkintani oli, että pako liittyi todennöisesti samannimiseen tv-sarjaan ja San Francisco taas meidän tasan vuosi sitten vietettyyn lomaan.

Tänään olin taas vahteeksi niin väsynyt etten herännyt edes kelloon. Taisin siis nukkua unissanikin. Päätin tyytyä näihin selityksiin, enkä ole yrittänyt kaivella Freudilaisia merkityksiä.

Ei kommentteja: