12.11.2007

Vuokranantajan markkinat

Tässä on nyt jo kohta kolme viikkoa etsitty vuokra-asuntoa ilman tulosta. Tai korjaan - luulin jo kerran tehneeni suullisen sopimuksen, kunnes vuokranantaja sai jonkun "kohtauksen". Olin vuokraamassa kämppää työsuhdeasunnoksi ja vuokranantaja halusi vuokravakuuden etukäteen. Siis rahat tilille ennen kuin hän edes ryhtyisi laatimaan mitään sopimusta.

Ilmeisesti kaupungissa on paljon asunnonetsijöitä, kun vuokranantajat voivat toimia miten huvittaa. Mä en nimittäin nähnyt perusteluja sille, miksi rahat olisi maksettava ennen kuin mitään sopimusta edes ryhdytään kirjoittamaan. Käsittääkseni velvoite vuokravakuuden maksuun syntyy vasta vuokrasopimuksen myötä? Ei ilmeisesti tässä kaupungissa.

Mutta onhan tässä vielä aikaa. Ja parhaassa tapauksessa kuukauden päästä testataan ketkä on niitä tosikavereita...

4 kommenttia:

Prepe kirjoitti...

No tota kato ku meillä on just se taloyhtiön iso remppa menossa eikä hissikään oikein hissittömässä talossa toimi ja kun mä luulen, että meillä säännöstellään lämmintä vettä ku pik prother talossa niin mä niinsku luulen ett mun kämpää ei niinku hirveesti ylimäärästä jengii mahu.

Norppa kirjoitti...

Sääli ettei saatu sitä yhtä neljää huonetta, siellä olisi ollut sullekin yksi.
Mutta siis aivan sama meininki. Homma oli jo sovittu mutta sitten se peruuntuikin yllättäen.

Anonyymi kirjoitti...

On se harmi että joutuvat ihmiset käyttämään aikaa turhuuksiin kuten asunnon etsintään tai siivoamiseen. Vaihtoehtona kun olisi esim. juoda kaljaa tai lukea Tolstoita.

Nora kirjoitti...

Minkki P:llä taitaa olla vähän kiirettä... ;)